T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI Denizli İl Sağlık Müdürlüğü Kale Devlet Hastanesi

T.C. Sağlık Bakanlığı T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI Denizli İl Sağlık Müdürlüğü Kale Devlet Hastanesi

Facebook Twitter Google Plus Linkedin

Sağlıklı Beslenme ve Diyet

Güncelleme Tarihi: 04/04/2018

Sağlığın temeli yeterli ve dengeli beslenmedir. Sağlıklı beslenmenin temel ilkesi vücudun ihtiyacına göre besin gruplarından yeteri kadar her öğünde tüketilmesidir.

Sağlıklı Beslenmenin Temel İlkeleri

  • Doğada 40 bin çeşitten fazla yiyecek bulunur, her birinden çeşitlilik sağlanarak tüketilmelidir.

  • Öğün atlanmamalıdır. Ara ve ana öğünler halinde günde 6-8 öğün beslenilmelidir.

  • İdeal vücut ağırlığı korunmalıdır. Çok zayıf veya kilolu olmak dengesiz beslenmenin belirtileridir.

  • Şeker ve tatlı tüketimi azaltılmalıdır. Çok çabuk kana karışan saflaştırılmış şeker ve şekerli gıdalar kan şekerinde dalgalanmalara neden olur.

  • Posa yani lif alımı arttırılmalıdır.

  • Sebze ve meyve tüketimi arttırılmalıdır. Günde 5-8 porsiyon sebze ve meyve tüketimi başta kanser olmak üzere birçok hastalığın önlenmesi için gerekli olan biyoaktif maddeleri içerir.

  • Düşük yağlı ve düşük kolesterollü besinler tüketilmelidir. Özellikle balık, tavuk hindi gibi beyaz etlerin tüketimi arttırılmalı, kırmızı et tüketimi haftada 1-2 kez ile sınırlandırılmalıdır.

  • Kalsiyum ihtiyacını karşılayabilmek için her gün 2-3 bardak süt ve ürünleri tüketilmelidir.

  • Tuz tüketimi azaltılmalı, tüketilen tuz İYOTLU TUZ olmalıdır.

  • Sıvı tüketimi arttırılmalıdır. Yetişkin bir kadının ortalama 2,5 lt, yetişkin bir erkeğin ise 3 lt su içmesi sıvı gereksiniminin karşılanması için şarttır.

  • Fiziksel aktivite arttırılmalıdır. Sağlıklı yaşamın temeli sağlıklı beslenme ve düzenli fiziksel aktivite yapmaktır.

  • Ağız ve diş sağlığına dikkat edilmelidir.

  • Kesinlikle sigara içilmemelidir.

  • Alkol ve kafein alımı sınırlandırılmalıdır.

  • Besinler doğru hazırlanmalı ve doğru pişirilmelidir.

  • Güvenli, temiz hazırlanmış ve pişirilmiş besin tüketimine özen gösterilmeli, sokakta satılan besinler kesinlikle satın alınmamalıdır.

Sağlıklı Beslenmenin Formülü= Günde 3 +3 öğün  yemek yemek + Her öğünde her gruptan yiyecek tüketmek + Önerilen miktarda tüketmek + Düzenli fiziksel aktivite yapmak